Festivalhelg!!

Helgen var verkligen sjukt kul! Vi drog ner till Slottskogen vid tretiden och såg Shout Out Louds konsert och tog varsin öl, men A var alldeles för varmt klädd (fråga mig inte vad vi tänkte när vi gick hemifrån) så efter att ha svettats i ca 40 minuter åkte vi hem och bytte om- tur att man bor nära!

Sen var det konserter och fest för hela slanten. Vi såg Moneybrother, Peter Björn och John som gästades av Annika Norlin från Säkert! De sjöng "Young Folks" och det svängde skönt i tältet vid Linnéstage. Efter det var det dags för Regina Spektor, en av dem jag sett fram emot att se. Hon levererade verkligen. Tjejen behöver inte ens instrument för att få liv i låtarna, hon trummade takten med micken i en av låtarna och i en annan spelade hon piano med ena handen och trumma på en pall med den andra. Sen är hon otroligt tonsäker också och tar inte en ton fel.


Erykah Badus hår var väl det som fascinerade mig mest, vi såg bara första halvan av den, men man kan ju inte säga annat än att hon är gaaanska så cool. Någon i publiken skrek "jag vill ha ditt affro" och man kan ju inte annat än förstå honom. Det är inte lite hår den kvinnan har på huvudet. Musiken var i samma stuk som Aretha, och alla andra soulkvinnor med lite nyare influenser från hiphop och rap. Hon var cool helt enkelt.

Sen tog vi en paus och åkte till Järntorget för att äta falafel! Blev även hembjudna till A's kompis och drack ett par öl där. För att senare bege oss tillbaka till det jag hade sett fram emot mest- Kanye West!
Har gillat hans musik länge för att han haft en egen typ av hiphop, kom ihåg att jag fastnade för videon till "When it all falls down" och sen var jag fast. Kanyes stjärnstatus lyste när han med sina välpolerade solglasögon först dök upp på scenen och jag skakade rumpa och viftade med armarna hela konserten. Han bjöd på många av de stora hitsen samt lite nytt material och låtar där han samplat andra artister, bl.a. Daft Punk och Peter, Björn och John som även gästspelade tillsammans med honom med "Young Folks".

Foton av: mig och A ! ! !

Det var en fantastiskt rolig dag/kväll/natt och jag var helt slut hela söndagen! Hoppas verkligen attdet blir en ny Way Out West nästa år ! ! !

Kommentarer
Postat av: Karin

ja det är Hawaismycket som ajg köpte i Kalifornien år 2004.. har det alltid på mig!
snygga bilder!

2007-08-13 @ 21:01:41
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Lelli

Hej syrran! Grymt fina bilder. Måste säga att jag blev lite avundsjuk att du skulle gå på det där. I början visste jag faktiskt inte vad det var men sen läste jag i tidningen att Kanye West skulle komma dit och då ville man ju dit! Han är grym, gillar hans låtar. Verkar som om ni har en rolig kväll=)
puss o kram

2007-08-15 @ 17:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0